پکیج آموزش آباکوس
85 فیلم آموزشی، 25 ساعت، بصورت 0 تا 100 و گام به گام
دانلود
19 نظر
مرتب‌سازی: جدیدترین | قدیمی‌ترین
  1. 1
    رهاوي

    سلام و عرض ادب
    من دوتا سوال دارم
    ١.آیا امکانش هست أموزش کامل اجزا محدود چه مکانیک جامدات چه دینامیک سیالات رو تو سایت قرار بدین یا حداقل یه کتاب خوب معرفی کنید که کامل باشه خودم یه کتاب ٢٠٠٠ صفحه ای دارم که متاسفانه انگلیسی هست
    ٢.همچنین پیش نیازهای این علم رو مثلا اگر محاسبات عددی یا ریاضی مهندسی یا … لازمه رو عنوان کنید تا بدونم از کجا شروع کنم

    پاسخ
    1. 1.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      درود بر شما
      مبحث اجزای محدود بسیار گسترده و متنوعه، سعی بر این هست که مطالب کلیدی و مهم این علم در مجموعه پست‎های اجزای محدود برای کاربران گرامی قرار داده بشه تا یه سرنخ خوب در اختیار علاقمندان قرار بگیره
      در خصوص منبع لاتین باید خدمتتون عرض کنم کتابهایی نظیر Felippa یا Liu به نسبت متن روانتری دارن، اگر هم بدنبال منبع فارسی هستید کتاب اجزای محدود دکتر مجذوبی که خودشون از اساتید معروف و تراز اول این حوزه هستن بهترین گزینه ست، بسیار جامع، کامل و قابل فهمه
      اجزای محدود یک روش حل عددی معادلات دیفرانسیله، مباحثی مثل انتگرالگیری عددی، حل دستگاه معادلات خطی، محاسبات ماتریسی از پایه های این علم به شمار میاد هر چند که نیاز به تسلط کافی روی مباحث تئوری مکانیک هم دارید (سیالات، انتقال حرارت، دینامیک، . . .). در منبعی که خدمتتون معرفی کردم (تألیف دکتر مجذوبی) مطالب مورد نیاز این بخش در قسمت پیوست آورده شده

      امیدوارم توضیحاتم مفید بوده باشه
      مانا و برقرار باشید . . .

      پاسخ
      1. 1.1.1
        رهاوي

        ممنونم جناب سروری عزیز خیلی کمک کردین
        امید به اینکه لطفتون رو بتونم جبران کنم

        پاسخ
        1. 1.1.1.1
          یونس سروری
          یونس سروری(مدیر CAE)

          خواهش میکنم
          موفق و پیروز باشید

      2. 1.1.2
        آرش

        سلام اقای سروری خواهش میکنم فردا امتحان روش اجزا محدود کتاب لوگان رو دارم اگه میتونید کمکم کنید

        پاسخ
        1. 1.1.2.1
          یونس سروری
          یونس سروری(مدیر CAE)

          سلام
          این سایت برای پرسش و پاسخهای آباکوس طراحی شده

  2. 2
    رهاوي

    سلام و خسته نباشید مجدد
    جناب سروری عزیز این استاد بزرگوار که معرفی کردین چند جلد کتاب داره که همگی نامهای شبیه به هم دارن
    میشه لطف کنید عنوان کامل کتابی که مد نظرتون هست رو بگید
    تشکر

    پاسخ
    1. 2.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      درود بر شما
      عرض کردم که کتاب تألیف ایشون هست، شما احتمالا با ترجمه اشتباه گرفتید
      عنوان کتاب هم اینه: روش اجزای محدود، مفاهیم و کاربردها ؛؛ انتشارات دانشگاه بوعلی سینا

      پاسخ
  3. 3
    سمیرا

    با سلام
    یک المان نامحدود سه بعدی برای اسفالت رو مدل کرده و هنگام رانگیری با خطای زیر مواجه شده ام:
    Error in job Job-1-1: THE FACE S5 IS NOT VALID FOR THE UNDERLYING ELEMENT 14241 INSTANCE HMA-1 IN *SURFACE ASSEMBLY_CP-1-HMA-1
    Error in job Job-1-1: THE FACE S5 IS NOT VALID FOR THE UNDERLYING ELEMENT 14242 INSTANCE HMA-1 IN *SURFACE ASSEMBLY_CP-1-HMA-1
    Error in job Job-1-1: THE FACE S5 IS NOT VALID FOR THE UNDERLYING ELEMENT 14243 INSTANCE HMA-1 IN *SURFACE ASSEMBLY_CP-1-HMA-1
    تمام واحد ها رو با هم سازگار کردم و همچنین ماژول اینترکشن رو هم بررسی کردم
    ممنون میشم کمک بفرمایین

    پاسخ
    1. 3.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سلام
      اگر در مسئله شما تماس وجود داره این مشکل میتونه ناشی از این باشه که شما سطحی دارید که شامل یک وجه از المان هست و این وجه بین المانهای دو جسم در حال تماس شما مشترکه

      پاسخ
  4. 4
    سمیرا

    سپاس بابت پاسخگوییتون
    پیرو اررور و سوالی که مطرح گردید

    ELEMENT 14241 INSTANCE HMA-1 IN *SURFACE ASSEMBLY_CP-1-HMA-1
    Error in job Job-1-1: THE FACE S5 IS NOT VALID FOR THE UNDERLYING ELEMENT 14242 INSTANCE HMA-1 IN *SURFACE ASSEMBLY_CP-1-HMA

    بله سطح تماس وجود دارد و سطح با سطح است و هر صفحه روی صفحه ی دیگر قرار می گیرد که صفحه ی رویی مستر(master) و صفحه ی زیری را به عنوان اسلیو (slave) گرفتم و من صفحه ایی را به حالت اشتراکی نگرفتم، منظور نرم افزار از S5 رو متوجه نمیشم که دقیقا به کدوم بخش از نرم افزار بر میگرده و ماژول اینترکشن رو مجددا بررسی کرده و باز هم این ارروز پابرجاست.
    ضمنا این مدل یک مقطعی از اسفالت روسازی با سه لایه بوده که تایر های وسایل نقلیه از روی ان عبور کرده و میخواهیم پاسخ های ناشی از عبور وسایل نقلیه را بصورت دینامیک Implicit را مدل کنیم. و لایه رویی رو بصورت ویسکوالاستیک و لایه دوم و سوم بصورت الاستیک در نظر گرفته شده است.
    با این توصیفات اگر نیاز به دیدن و بررسی مدل می باشد ممنون میشم که ایمیلی در اختیار بنده قرار دهید.

    پاسخ
    1. 4.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      این المانها از بارگذاریهای surface-based و یا تعریف سطوح تماسی پشتیبانی نمیکنن
      اگر در مسئله، تماسی در ناحیه مربوط به این المان تعریف شده احتمالا مشکل شما در همین موضوعه
      ضمناً خواهش می‎کنم در پست تخصصی المان‎های نیمه بینهایت (اینجا) سؤال خودتون را مطرح بفرمایید چون موضوع سؤالتون به این پست مربوط نمیشه

      موفق باشید . . .

      پاسخ
  5. 5
    حمیدرضا

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما

    می خواستم روش لینک نرم افزارهای مطلب و آباکوس رو یاد بگیرم. یعنی بتونم مثلا تنش ها رو در المان ها از آباکوس بگیرم و ببرم تو مطلب و با کدی که تو مطلب دارم بتونم یه تحلیل خاص رو انجام بدم.

    با تشکر

    پاسخ
    1. 5.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سلام
      برای اینکار نیاز به ایجاد یک کد در Matlab دارید
      سرچ کنید پیدا میشه

      پاسخ
  6. 6
    علی

    سلام.
    آقای سروری من هرچی سرچ کردم کتابهای اجزا محدود felippa رو نتونستم پیدا کنم و در سایت مثل ایبی و آمازون نبود که ISBN اون کتاب رو میخواستم.البته چند تا کتاب دارن در مورد المان محدود که یکیش المان محدود غیر خطی هست و یکی مقدمه ای بر المان محدود.
    مرسی

    پاسخ
    1. 6.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سلام
      از لینک زیر برای دانلود استفاده کنید:
      https://bit.ly/2UupK8x

      پاسخ
  7. 7
    hasan

    سلام، علت تفاوت تنش در آباکوس با فرمول تئوری در برخی موارد چیست؟
    مثلا در یک جسم که از دو طرف تحت کشش است و در مرکز آن سوراخی وجود دارد تنش تئوری با تنش آباکوس متفاوت است از لحاظ مقداری

    پاسخ
    1. 7.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سلام
      اگر شرایط مرزی، بارگذاری، متریال و . .. را درست وارد کرده باشید و یک آنالیز حساسیت به سایز مش گرفته باشید نباید تفاوتی وجود داشته باشه
      البته این موضوع بستگی به نوع مسئله هم داره ولی برای مسائل نه چندان پیچیده نباید تفاوتی ببینید

      پاسخ
  8. 8
    محمد

    سلام.میخاستم بدونم تفاوت عبارت (انالیز استاتیکی و انالیز مودال) در نرم افزارهای FEM در چیست؟

    پاسخ
نظر خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آکادمی نرم‌افزارهای مکانیک می باشد و بازنشر مطالب فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع () بلامانع است.