پکیج آموزش آباکوس
85 فیلم آموزشی، 25 ساعت، بصورت 0 تا 100 و گام به گام
دانلود
130 نظر
  1. 41
    Fd

    سلام مهندس ،خسته نباشید.ببخشید مهندس من یه قطعه تقریبا پیچیده دارم پراز سوراخه حالا وقتی وارد ماژول مش بندی میشم قطعه نارنجی میشه،من نوع مش وtedکردم وازنوعfreeکه قطعه صورتی شد ومش رو ریختم،میخوام ببینم این کار ایرادی داره یا نه چون واقعا به هیچ وجه پارتیشن بندی نمیشه کرد پراز سوراخ های پشت هم هست که با یه زاویه پشت هم چیده شدند و یک سری ادوات دیگرم قاطیشه حالا راه کاری هست مهندس خدا خیرت بده…..ممنون

    پاسخ
    1. 41.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سلام
      یک راه اینه که کلاً مش زنی را با نرم افزارهای دیگری مثل هایپرمش، NX و . . . انجام بدهید
      اما با آباکوس در قطعات پیچیده باید از المانهای هرمی استفاده کنید، باید دقت داشته باشید با توجه به فرمول بندی که این المانها داره نمیتونید سایز درشتی برای شبکه انتخاب کنید؛ مش باید ریز باشه

      پاسخ
  2. 42
    Fd

    خیلی ممنون مهندس،درکل من یک دیسک ولنت تقریبا ساده طراحی کردم اما متقارن نیست شبیه همین دیسک های واقعی وکمی ساده تر است بعد تحلیل رو روش انجام میدم با تایم 0.001 که سریع نتیجه میده وکامل میشه اما تو نمایش اصلا دیسک نمیچرخه و دما بین لنت دیسک ایجاد میشه ینی زیر لنت وروی دیسک اما دیسک هیچ چرخشی نمیکنه که دما روی قسمت های مختلف دیسک هم مشاهده بشه فقط زیر لنت تشکیل میشه ..ما سرعت دوران رو مقداری افزایش دادیم تغییر رنگ یک مقدار از زیرلنت خارج شد اما با افزایش دوباره سرعت دیگه هیچ اتفاقی نیافتاد آیا بخاطر تایم پریود کم است؟حالا هم تایم پریود رو افزایش میدم میلا 1در نظر میگیرم که طی یک ثانیه ترمزی ندارم نشون بده 6ساعته که در حال raningمونده وخیلی زمان میبره راهی هست که باهمین مشخصات سیستم خودم بتونم قبلjobگرفتن تمام تمرکز کامپیوتر رو روی این تحلیل متمرکز کنم تا سریع انجام بده؟سپاس فراوان بابت جوابای باحوصلتون?

    پاسخ
    1. 42.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سرعت زاویه ای را که دارید؛ در زمان step ضرب کنید ببینید چند درجه دوران باید داشته باشه در نتایج
      به نظر میرسه عدد مربوط به time برای استپ شما خیلی کم باشه
      طبیعتاً زمان که بالا بره مدت تحلیل هم طولانی تر میشه
      میتونید از mass scale استفاده کنید

      پاسخ
  3. 43
    Fd

    ممنون مهندس فقط الان خواص لنت ترمز درواقعیت از مواد کامپوزیتی تشکیل شده ودیسک ترمز هم از چدن خاکستری یا فولاد یا بیشتر جنس هایی که ترکیبی یا همون آلیاژی هستند تشکیل شده،من از کجا میتونم خواصی که تونرم افزار نیاز دارم که تو بخشpropertyوارد کنم،رو ازکجا باید بیارم کتابی یا جایی هست که بشه انواع جنس هارو خواصشو پیدا کردکه بشه صرفا تو نرم افزار وارد کرد……..ودیگه اینکه مهندس من در یک فیلم آموزشی دیدم که موقع رسم قطعهApporxi..sizeرو یک تعریف کرد بجای 200وگفت ابعادمون متریک میخوایم باشه و20میلی متر رو اینجوری0.020وارد کرد وگفت خواص وجنس ماده رو بر حسب متریک میدیم آیا این کار درسته مهندس..تشکر

    پاسخ
    1. 43.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      دوست عزیز قبلاً هم این سؤال را مطرح کردید و در اینجا به شما پاسخ داده شد:
      https://umec.ir/thermal-stress-analysis-in-abaqus/comment-page-1/#comment-8005
      approximate size فقط یک معیار برای نمایش صفحه ترسیمی شماست؛ طراحی متریک بوده پس 20 میلی متر را 0.02 در نظر گرفته
      اصلاً ربطی به approximate size نداره

      پاسخ
  4. 44
    Ragnar

    مهندس من تمام مراحلو انجام دادم ولی به جواب آخر شما نرسیدم
    لطفا فایل کامل رو هم قرار بدین تا بتونم مشکلم رو پیدا کنم.

    پاسخ
    1. 44.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      تمامی مراحل به شکل واضح و با تصاویر گویا و شفاف شرح داده شده
      نکته خاص دیگه ای نداره
      مطابق روند و مقررات داخلی سایت، فایل تحلیل قرار نمیگیره

      پاسخ
  5. 45
    CJ

    سلام. قبل از هر چیز ازشما تشکر میکنم بابت این آموزش عالی
    من از فایل cae شما استفاده کردم و تمام مراحل رو مطابق دستورات بالا انجام دادم ولی نتایج مطابق اون چیزی که شما ارائه دادید نمیشه؟ امکانش هست از یه طریقی فایل کامل یا نتایج رو براتون بفرستم تا بررسی بفرمایید؟
    پیشاپیش از لطفتون ممنونم

    پاسخ
    1. 45.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سلام و ممنون از توجه شما
      بدلیل مشغله کاری، وقتی برای بررسی فایل دوستان ندارم
      موفق باشید

      پاسخ
  6. 46
    محمد

    سلام
    من یک شبیه سازی کشش عمیق داغ بدون ورقگیر انجام دادم که ورق فولادی با دمای ٧٠٠ درجه و سنبه و ماتریس با دمای ثابت ۵٠ درجه میباشد ، زمان حل را ٨ ثانیه در نظر گرفتم . مشاهده میشود که دمای ورق ابتدا افت میکند اما بعد از گذشت ٠.۵ ثانیه از اغاز فرایند شروع به بالا رفتن میکند و در بعضی نقاط به بالای ١٠٠٠ درجه میرسد .
    بنظرشما علت این مشکل چیست ؟
    با احترام

    پاسخ
    1. 46.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سلام
      باور بفرمایید با دو خط توضیح صورت مسئله نمیشه در مورد بحثی که اشاره کردید نظر داد
      مدل هندسی، شرایط مرزی، خواص مکانیکی و حرارتی، استپ حل، بارگذاری؛ کدامیک از این موارد را میشه بدون دیدن مدل و درک کامل مسئله نظر داد؟

      پاسخ
  7. 47
    پرهام

    سلام وقت به خیر مهندس
    نرم افزار من ورژن قدیمی هست و هیچ کدوم از این فایل ها رو نمیخونه من خودم هندسه شکل رو ترسیم کردم و تمام خواص و مراحل را شبیه توضیحات جلو رفتم و در آخر خروجی هم کاملا شبیه خروجی بالا بیرون آمد تا اینجا همه چی اوکی هست _ مشکل اینجاست که در کادر دما _ دمای نشان داده شده خیلی بالا میرود _ و حتی دما به 1000 درجه میرسد _ بنده ضریب اصطکاک را هم 0.03 در نظر گرفتم _طبق کانتور بالا دما باید حداکثر 50 درجه باشد. مشکل کجاست مهندس جان _میشه کمک کنین لطفا

    پاسخ
    1. 47.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سلام
      از برابری واحدهای هندسه و خواص مکانیکی/ حرارتی و همچنین سرعت اعمالی به دیسک اطمینان حاصل کنید

      پاسخ
  8. 48
    مهرداد

    سلام و عرض ادب و احترام
    اگه در مسئله ترمز دیسکی، هدف تعیین میزان سایش دیسک باشد، چه پارامتری را در خروجی حل باید مورد توجه قرار داد؟ آیا روش حل متفاوت از مراحل ارائه شده در این آموزش هست؟
    بی نهایت ممنونم

    پاسخ
    1. 48.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سلام
      میتونید مقاله زیر را مطالعه بفرمایید، فکر میکنم کمک میکنه بهتون:
      http://downloads.hindawi.com/journals/amse/2013/872972.pdf

      پاسخ
  9. 49
    صفا

    با سلام و احترام
    مشابه مثال آموزشی, در شبیه سازی جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی به دلیل اینکه انتقال حرارت در اثر اصطکاک صورت میگیرد از حلگر dynamic-Temp-Disp-Explicit استفاده کردم. با وجود فعال کردن گزینه های Temp و NT11 در نتایج این کانتورها دمای ثابت اتاق را نشان می دهند و تغییر نمی کنند. ممنون میشم برای حل مشکل راهنمایی بفرمایید.

    پاسخ
    1. 49.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سلام
      بدون دیدن مسئله و مراحل مدلسازی نمیشه نظر دقیقی داد

      پاسخ
      1. 49.1.1
        صفا

        امکانش هست فایل رو برای شما ارسال کنم؟ ابزار بصورت صلب و ورقها بصورت deformable-solid مدل شده اند. خواص ضریب رسانش حرارتی و گرمای ویژه تعریف شده است. در سه استپ ابزار ابتدا روی ورق قرار میگیرد، حرکت دورانی و سپس حرکت خطی دارد و به دلیل انتقال حرارت در اثر اصطکاک جوشکاری صورت میگیرد. برای تماس نیز General contact تعریف شده است. آیا در ماژول اینتراکشن باید خاصیت مربوط به تبدیل کار اصطکاک به گرما را تعریف کرد؟

        پاسخ
        1. 49.1.1.1
          یونس سروری
          یونس سروری(مدیر CAE)

          متأسفانه وقتی برای بررسی ندارم

  10. 50
    محسن

    با سلام
    ریتاردر ترمزها در ماشین های سنگین را می توان به اینصورت انالیز کرد؟
    با تشکر

    پاسخ
    1. 50.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سلام
      بله، اصول آنالیز به همین شکل است؛ البته قطعاً نیاز به تغییرات دارید ولی میتونید با ترکیب مثالهای مختلف الگوبرداری کنید

      پاسخ
  11. 51
    moaliak

    سلام
    ممنون از آموزش عالیتون
    یه سوالی داشتم
    من وقتی run می گیرم میگه شما ویژگی های دمایی pad رو ندادید و خب البته درست هم هست
    مطابق آموزشتون چنین مشخصه ای برای pad تعریف نشده
    چه خواص حرارتی باید برای pad در نظر بگیریم؟
    پیشاپیش ممنون از راهماییتون

    پاسخ
    1. 51.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سلام
      در متن هم اشاره شده اگر دقت بفرمایید:
      “مطابق تصویر زیر در ماژول Property آباکوس سطح مقطعی از نوع Solid همگن (Homogeneous) ایجاد کرده و به هر دو قطعه اختصاص دهید”
      هر دو قطعه خواص یکسانی دارند
      اگر قصد دارید متریال دیگه ای برای پد اختصاص بدید باید مثل همین ماده عمل کنید

      پاسخ
      1. 51.1.1
        moaliak

        بله حق با شماست
        توی این زمینه مشکلم حل شد ممنون از پاسخگوییتون
        فقط یه سوال دیگه
        من تمامی مراحل رو مشابه شما انجام دادم
        تقریبا همه اعدادم هم شبیه شما شد
        اما توی کانتور های دیسک نتایجم یکم با شما متفاوته
        به این صورت که دمای سطح دیسک مث تحلیل شما خیلی بالا نمیره و فقط کمی از ناحیه پشت pad اونم به میزان کم دماش میره بالا
        ممنون میشم در این زمینه هم راهنماییم کنید

        پاسخ
        1. 51.1.1.1
          یونس سروری
          یونس سروری(مدیر CAE)

          میتونید با تنظیمات رنج کانتور برای تعیین عدد سقف بازی کنید

  12. 52
    پیام کیهانی

    من توی پروژهام یک جرم 500 کیلویی دارم که روی یک صفحه کلمپ شده و صفحه هم با تعدادی پیچ به یک گیربکس مقید شده و داره با سرعت 5rpm میچرخه جنس صفحه ای که جرمم روی اون قرار داره الومینیومی هست میخواستم نیروی وارده بر صفحه آلومینیومی و پیچ ها رو موقع ترمز گیربکس که با یک شتاب مشخص انجام میشه رو تحلیل کنم تا از انتخاب پیچ ها و ضخامت صحفه مطمئن بشم واسه حل مسئله یک رفرنس پوینت تعریف کردم و جرم رو بهش نسبت دادم و رفرنس پوینت رو به صفحه کوپل کردم و در گام initial سرعت دوران اولیه رو در قسمت predefined load سرعت اولیه ام رو تعریف کرم ولی نمیدونم چطور باید استپ ترمز با شتاب مشخص رو شبیه سازی کنم کسی میتونه کمکم کنه من توی آباکوس تازه کارم فقط فیلم های آموزشی رو از همین سایت خریداری کردم و گوش دادم ممنون

    پاسخ
    1. 52.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      برای تعریف شتاب مشخص بر جسم میتونید از ماژول load گزینه acceleration/angular acceleration را انتخاب کنید

      پاسخ
  13. 53
    سجاد

    این دیسک با این مشخصات مدل نمیشه. مخصوصا اون قسمتش که مرکز دیسک و درجه ازادیشو می‌بندیم خیلی بی معنیه . باید دیسک rigid در نظر بگیریم تا دوران دیسک و ببینیم

    پاسخ
    1. 53.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      هر جور فکر میکنید درسته مدل کنید

      پاسخ
  14. 54
    یوسف

    سلام وقت شما بخیر
    ببخشید سوالی برام پیش اومده که به احتمال قوی مرتبط با مطالب فوق نیست، اینکه چطور میشه در محیط آباکوس به یک جسم علاوه بر پارامترهای دیگر مواد، پارامتر رطوبت نسبی هم نسبت داد؟ آیا بخش تعریف شده ای برای تعریف رطوبت نسبی که به صورت ثابت در جسم وجود دارد؟

    پاسخ
    1. 54.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سلام
      بررسی نداشته ام

      پاسخ
  15. 55
    ماهر

    با سلام
    ببخشید من قصد دارم سیستم ترمز کاسه ای رو در آباکوس تحلیل کنم این تحلیلی که توی سایتتون راجبش صحبت کردین ظاهراً از نوع دیسکی هست، خواستم بپرسم منبع خاصی موجود هست راجب تحلیل ترمز کاسه ای که به بنده معرفی کنید؟ ممنون میشم تو این زمینه اگه راهنماییم کنید چونکه اکثر مطالب راجب ترمز دیسکی هست و خیلی کم راجب تحلیل ترمز کاسه ای صحبت شده

    پاسخ
    1. 55.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سلام
      خیر
      منبع خاصی وجود نداره

      پاسخ
  16. 56
    رضا خسروی

    سلام و درود
    ببخشید استاد، وقتی به جسم سرعت خطی (velocity) تو predefind fild میدیم .. تو استپ اینیشیال فقط میشه اینکارو کرد ..اما تو استپ های بعدی بصورت N/A بصورت زرد رنگ میشه و جسم هیچ سرعتی نداره و ثابت هست، دلیلش چیه و چطور میشه سرعت بهش داد ؟
    حلگر coupl temp-dis از نوع استاندارد است
    خیلی ممنون از لطف تون

    پاسخ
    1. 56.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سلام
      فلسفه predefined همینه
      میتونید در شرط مرزی سرعت اعمال کنید

      پاسخ
  17. 57
    سجاد ایار

    سلام مهندس
    ایا فایل آموزشی در خصوص روش SPH هست معرفی بفرمایین.

    پاسخ
    1. 57.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سلام
      خیر متأسفانه

      پاسخ
  18. 58
    سجادایار

    سلام مهندس
    برای پروژه درسیم تحلیل حرارتی جوشکاری اصطکاکی دارم سوالی که دارم اینه که در ماژول اینتراکشن برای اعمال تماس بین پین و ورق ایا باید ضریب اصطکاک رو عدد ثابتی در نظر بگیریم یا متغیر (وابسته به دما)در یک محدوده؟

    ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

    پاسخ
    1. 58.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سلام
      ببینید شبیه سازی در دل خودش یک ساده سازی معقول هم داره؛ ولی این ساده سازی نباید به کلیت مسئله آسیب بزنه
      در مسئله شما هم بخاطر افزایش دمای ناشی از اصطکاک، طبیعتاً ضریب اصطکاک متغیر با دما گزینه دقیقتری هست، در این مورد وابستگی به دما خیلی پیچیدگی خاصی به مسئله اضافه نمیکنه اما اگر دیدید مسئله خطا داد ثابت بگیرید و مجدداً چک کنید تا ببینید این موضوع منشأ خطا بوده یا خیر؛ اگر منشأ خطا نیست پس مشکلی وجود نداره

      پاسخ
نظر خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آکادمی نرم‌افزارهای مکانیک می باشد و بازنشر مطالب فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع () بلامانع است.