پکیج آموزش آباکوس
85 فیلم آموزشی، 25 ساعت، بصورت 0 تا 100 و گام به گام
دانلود
36 نظر
مرتب‌سازی: جدیدترین | قدیمی‌ترین
  1. 1
    فرهاد طالبيان

    سلام
    با سپاس از سطح بالای کیفی از آموزش شما
    سوالی که در خصوص این مورد خدمتتون داشتم این است که با وجود تعداد مودها که خود تعریف کرده ایم و همچنین مقدار eigenvalues و مقدار فرکانس (تایم سیکل) که در هر کانتور مود به ما نمایش می دهد ؛ چگونه فرکانس طبیعی را بر حسب هرتز محاسبه کنیم ؟

    پاسخ
    1. 1.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سلام و سپاس از حسن نظر شما
      دوست عزیز فرکانس در هر مود ارتعاشی در بخش پایینی محیط کاری نمایش داده میشه و واحد Hz است
      اگر هم دوست داشته باشید میتونید از گزینه Step/Frame همه فرکانسها را در یک محیط مشاهده کنید
      اولین فرکانس (مود اول) در واقع همون مقداری هست که تحت عنوان فرکانس طبیعی شناخته میشه و در طراحی باید مدنظرتون باشه تا پدیده رزونانس اتفاق نیافته
      موفق باشید

      پاسخ
  2. 2
    پیمان

    با سلام خدمت استاد گرامی
    امکانش هست فایل inp این شبیه سازی را در سایت قرار بدهید.
    مرسی

    پاسخ
    1. 2.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سلام
      فکر می‎کنم توضیحاتی که ذکر شده کافی باشه
      اگر در بخش خاصی سؤالی دارید بفرمایید تا راهنماییتون کنم

      موفق باشید . . .

      پاسخ
  3. 3
    سامان

    سلام
    توی قسمت step/frame مقابل هر مود دو مقدار هست که یه کدوم با اسم value و یکی به اسم frquency
    فرکانسهای طبیعی این مسئله کدومشونن ؟

    پاسخ
    1. 3.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سلام
      freq

      پاسخ
  4. 4
    حمیدرضا

    با عرض سلام وتشکر از سایت خوبتون
    برای شبیه سازی پره های هلی کوپتر به صورتی که هر 4 پره در حال حرکت باشند ودر نهایت بدست آوردن مسیر حرکت جریان در اطراف پره ها می توان از آباکوس استفاده کرد؟

    پاسخ
    1. 4.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سلام
      در آباکوس حلگرهای CFD وجود داره که میتونید استفاده کنید (البته در نسخه 2017 حذف شده)

      پاسخ
  5. 5
    هادی

    با سلام
    آیا برای تحلیل یک تیر دارای ترک که با موج و دامنه موج در محل ترک (که دامنه موج در آنجا بیشتر است) میتوان از همین روش استفاده کرد؟ (بهتر بگیم تعیین محل ترک)

    پاسخ
    1. 5.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سلام
      متوجه سؤالتون نشدم

      پاسخ
      1. 5.1.1
        هادی

        با این روش میتوان محل ترک در سازه را تشخیص داد؟

        پاسخ
        1. 5.1.1.1
          یونس سروری
          یونس سروری(مدیر CAE)

          خیر

  6. 6
    محمد

    سلام اقای سروری، وقت بخیر و خداقوت.
    ممنون از شما به خاطر سواد بالا و اخلاق پسندیده که افتخاری برای این کشور هستید.
    وقتی نتایج در ماژول visualization نمایش داده می شود، مش نیز قابل دیدن است. برای اینکه نخواهیم مش در دیدن نتایج پیدا باشد، باید چکار کنیم. شبیه این ران که در سایت قرار داده اید و نتایج رو به صورت کانتور نشون میده اما مش رو نشون نمیده.(https://umec.ir/airfoil-vibration-analysis-with-abaqus/)
    ممنون

    پاسخ
    1. 6.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سلام
      ممنون از حسن نظر جنابعالی
      مسیر Options > Common در منوی اصلی را دنبال کنید، در پنجره باز شده وارد زبانه Basic شوید، زیر عنوان Render Style گزینه Filled را انتخاب کنید، Visible Edges را روی Free Edges قرار دهید و Ok کنید

      پاسخ
  7. 7
    مومن

    سلام خسته نباشید
    لطفا اگه ممکنه رابطه ارتعاش ناشی از سرعت جریان سیال (در اینجا هوا ) با جسم جامد (بال) رو بگید
    منظورم رابطه ای هستش نشون میده اگه بال با یه سرعت نسبی با هوا اطراف حرکت داشته باشه چه ارتعاشی روش به وجود میاد

    پاسخ
    1. 7.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سلام
      میتونید با کلیدواژه Flutter در مقالات و منابع مختلف جستجو کنید

      پاسخ
  8. 8
    عادل

    سلام
    ببخشید توی عکس آخری ، شما چطوری مش بندی رو تو ماژول visualization حذف کردین؟
    ممنون

    پاسخ
    1. 8.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سلام
      در ماژول Visualization مسیر Option > Common را طی کنید، در پنجره باز شده از تب Basic و در قسمت visible edges گزینه No edge را انتخاب کنید

      پاسخ
  9. 9
    شاکری

    لطفا میشود بفرمایید که اگربخواهم یک بال کامپوزیتی دارای ریب و استرینگر (مدل واقعی) را در نرم افزار اباکوس رسم کنم از روی یک کیس استادی و سپس تحلیل ارتعاشاتی کنم بجهت پایش سلامت بال بواسطه آسیبی که روی، اسپار یا پوسته بال وجود داره، و عملکرد مکانیکی خواص لایه را بررسی نمایم …
    میشود غیر از اینکه ابتدا در نرم افزاری مثل سالید ورک رسم کنیم در همان اباکوس رسم وتحلیل نماییم .
    لطفا جهت انجام این پروزه راهنمایی و کمک می کنید .

    پاسخ
    1. 9.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      مشکلی برای مدلسازی در آباکوس وجود نداره ولی ممکنه فرآیند طولانی تر بشه

      پاسخ
  10. 10
    شاکری

    منظورتون از طولانی شدن چیه ؟
    از یکی از دوستان که در نرم افزار سالید بال را با جزییات رسم کرده بودند پرسیدم ، گفت برای انتقال به اباکوس باید کد ویژه را وارد کرد …نیاز به یادگیری دارد ؟
    پروسه دارد ؟
    اگر رسم در سالید با جزییات بهتر و سپس انتقال ان به اباکوس منطقی تر است آن کار را انجام دهم ؟

    پاسخ
    1. 10.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      منظورم اینه طبیعتاً شما برای مدلسازی یک هندسه زمان خیلی کمتری را در نرم افزارهای تخصصی مدلسازی مثل کتیا یا سالیدورک طی میکنید
      مدل کردن یک قطعه با جزئیات زیاد و هندسه پیچیده در آباکوس زمان بیشتری نیاز خواهد داشت
      پس اگر به سالیدورک مسلط هستید کار مدلسازی را در سالیدورک انجام بدید و با یکی از فرمتهای مورد قبول آباکوس ذخیره کنید
      هیچ کد ویژه ای هم نیاز نداره، یک import ساده ست

      پاسخ
  11. 11
    محمد امیدی

    با سلام. برای بدست آوردن ضرایب رایلی باید آنالیز مودال انجام پذیرد. معیار انتخاب تعداد مود برای این آنالیز چیه و کدام مود ها برای بدست آوردن ضرایب رایلی باید استفاده شود.
    طبق سرچ هایی که کردم معمولا مود های 1 و 2 یا 1 و 10 را انتخاب کردن و هیچ کدوم رفرنسی برای کارشون نداشتن.

    پاسخ
    1. 11.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سلام
      در روشهای قدیمی که سیستم خیلی پیچیدگی خاصی هم نداره همون مودهای 1 و 2 مورد استفاده قرار میگیره ولی این یک قاعده کلی نیست
      میتونید مقاله زیر را مطالعه کنید:
      https://www.hindawi.com/journals/sv/2017/2046345/

      پاسخ
  12. 12
    MAJID

    سلام
    در صورتی که ما یه میدان فشاری اطزاف همین بال هواپیما داشته باشیم یا مثلا میدان فشار دور یک پروانه و بخوایم انالیز مودال کنیم. از FRQUENCY نمیشه استفاده کرد چون نیرو نمیشه تعریف کنیم از چی باید استفاده شه متشکر

    پاسخ
    1. 12.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سلام
      دو استپ مجزا تعریف کنید
      در استپ اول فشار را اعمال کنید و در استپ دوم فرکانس را محاسبه کنید

      پاسخ
  13. 13
    MAJID

    در صورتی که ما یه میدان فشاری اطزاف همین بال هواپیما داشته باشیم یا مثلا میدان فشار دور یک پروانه و بخوایم انالیز مودال کنیم. از FRQUENCY نمیشه استفاده کرد چون نیرو نمیشه تعریف کنیم از چی باید استفاده شه متشکر

    پاسخ
  14. 14
    بهروز

    سلام
    میخواستم بدونم انواع ارتعاشاتی که به یک مخزن متصل هواپیما در حال پرواز می تواند وارد شود چه نوع ارتعاشاتی هستن؟

    پاسخ
    1. 14.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سلام
      بررسی نداشته ام

      پاسخ
  15. 15
    محمد امیدی

    با سلام
    بنده یه مدل تونل ساخته ام و باید برای اعتبار سنجی فرکانس طبیعی مدلم با تغییر ابعاد 20 ثانیه باشد. آیا با تغییر ابعاد فرکانس طبیعی تغییر میکند و آیا باید مود اول برابر ۲۰ سیکل بر ثانیه باشد تا به این نتیجه برسم

    پاسخ
  16. 16
    محمد

    با سلام
    بنده یک محیط دارای تونل طراحی کردم و برای اعتبار سنجی یه مسئله باید فرکانس طبیعی سیستم 12. ثانیه باشد. برای اینکار باید ابعاد مدل تغییر کند و مود اول به عنوان فرکانس طبیعی در نظر گرفته شود ایا فرض بنده درست است؟

    پاسخ
    1. 16.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سلام
      بله
      میتونید با کمک پایتون یک مسئله پارامتری طراحی کنید و در یک سیکل به هدفتون برسید
      البته 12 هرتز درسته، واحد اندازه گیری فرکانس هرتز هست

      پاسخ
  17. 17
    محمد

    با سلام خدمت استاد گرامی
    بنده به کف یک مدل لرزه بر اساس سرعت زمان وارد کرده ام و خروجی سرعت زمان را در نودهایی دور از جایی که لرزه وارد شده گرفته ام. ضرایب رایلی را نیز به مدل داده ام ولی سرعت از یک زمانی به بعد ثابت می شود. مگر نباید ضرایب رایلی باعث کم شدن و در نهایت صفرشدن سرعت شوند. پلات خروجی هم موجود است.

    پاسخ
    1. 17.1
      یونس سروری
      یونس سروری(مدیر CAE)

      سلام
      خروجی شما وابسته به دقت مدلسازی، اعمال شرایط مرزی، تعیین مقادیر صحیح ورودیها و . . . است

      پاسخ
  18. 18
    محمد رضا

    با سلام و خسته نباشید
    ممنون از آموزش های مفید شما
    برای تحلیل هورن های التراسونیک باید از همین روش حل استفاده بشه؟
    من از این روش حل استفاده کردم ولی نتیحه ای که بدست میاد با چیزی که در عمل اتفاق میفته متفاوته…
    در حدود 5 کیلو هرتز اختلاف فرکانس دارم نسبت به نمونه هایی که ساخته شده و فرکانس کاریشون مشخصه.
    اگر لطف کنین در این زمینه راهنمایی کنین ممنون میشم

    پاسخ
نظر خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آکادمی نرم‌افزارهای مکانیک می باشد و بازنشر مطالب فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع () بلامانع است.